ZAVOLAJTE NÁM +420 277 279 330
Reklamovaný tovar - odblokovaný bez hesla
Púzdro, v ktorom bol výrobok používaný (týka sa napríklad slúchadiel a mobilných telefónov a pod.)
Originálny dátový kábel a nabíjací adaptér
Záručný list / daňový doklad
Vytlačený a vyplnený Návrh na reklamačný protokol
Pri tovare od spoločnosti Apple sa uistite na stránkach, že má pod svojím SN vyplnenú záruku k dátumu zhodnému s faktúrou. Ak nie, zaregistrujte ho k tomuto dátumu prihlásením do svojho Apple ID.
Tovar môže reklamovať len osoba, ktorá ho zakúpila, alebo poverený zástupca s úradne overeným splnomocnením, výnimku tvoria len rodinní príslušníci.
Mobilný telefón musí byť bez zámkov a akýchkoľvek hesiel, ideálne v továrenskom nastavení.
Zo zariadenia odstráňte všetky prihlásené účty (napr. Google, Xiaomi, iCloud), pretože prihlásenie bráni začatiu diagnostiky produktu, a zariadenie môže byť vrátené bez zásahu servisu.
Odporúčame ponechať mobilné telefóny a tablety bez ochranných skiel a fólií – neručíme za ich odstránenie ani prípadnú stratu.
V mobilných telefónoch by sa nemali nachádzať žiadne SIM ani SD karty – v prípade ich ponechania neručíme za ich stratu.
Servis neručí za vymazanie súkromných dát – ak bude potrebné preinštalovanie softvéru, vykoná sa bez upozornenia.
1.
Stiahnite si, vyplňte a vytlačte Reklamačný protokol. Zabaľte ho spolu s reklamovaným tovarom a všetkými jeho súčasťami bezpečne do balíka a odošlite na adresu: Záběhlická 134/95, Praha 10, 106 00. Neposielajte reklamáciu na dobierku, na pobočky dopravcov ani do boxov – takto zaslané reklamácie od dopravcu nepreberáme a nezaradíme ich do procesu reklamácie. Zásielku zašlite priamo na uvedenú adresu. Reklamácie prijímame aj osobne na našej prevádzke.
2.
Na uplatnenie náhrady účelne vynaložených nákladov spojených s reklamáciou vyplňte Žiadosť o náhradu nákladov a odošlite ju vrátane potrebných príloh poštou alebo na e-mailovú adresu info@vybornymobil.cz.
Nárok na preplatenie zaniká, ak bola reklamácia zamietnutá. Formulár je potrebné vytlačiť, podpísať a v prípade elektronického podania zaslať naskenovaný ako prílohu e-mailu. Vyplnením a odoslaním tohto formulára sa vyhnete zbytočným problémom s identifikáciou a vybavením.
3.
Akonáhle prijmeme tovar, zákazníkovi bude zaslaný potvrdzujúci e-mail o prijatí tovaru a začatí reklamácie. Posúdenie reklamácie bude odovzdané servisu. Servisné oddelenie sa bude snažiť reklamáciu vybaviť čo najskôr do 14 dní, najneskôr do 30 dní od nasledujúceho dňa po prijatí tovaru na reklamáciu. Po vybavení reklamácie bude zákazník informovaný e-mailom o jej ukončení a výsledku.
4.
V prípade, že nebudete chcieť reklamovaný tovar opraviť, ale ekologicky ho zlikvidovať, vyplňte formulár Súhlas s ekologickou likvidáciou a odošlite ho na e-mail info@vybornymobil.cz. Zákazníkom, ktorí si u nás zakúpili mobilný telefón alebo tablet, ponúkame možnosť zaslať zariadenie na ekologickú likvidáciu, ak už nebude možné ho používať. Vyplňte formulár a spolu so zariadením ho odošlite na našu adresu uvedenú vo formulári, alebo ho prineste s formulárom na našu prevádzku v Záběhliciach.
Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Obchodných podmienok.
Reklamačný poriadok popisuje bežnú obchodnú spoluprácu medzi kupujúcim a predávajúcim. Predávajúcim je firma Výborný Mobil s.r.o.. Kupujúci, ktorým môže byť podnikateľ alebo spotrebiteľ, je povinný oboznámiť sa s Reklamačným poriadkom a Obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru. Uzavretím kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od predávajúceho kupujúci súhlasí s nižšie uvedeným reklamačným poriadkom.
Prevzatím tovaru u podnikateľov je okamih jeho odovzdania prvému prepravcovi. V prípade, že je kupujúcim spotrebiteľ, je okamihom prevzatia tovaru jeho prevzatie od dopravcu alebo v kamennej prevádzke firmy Výborný Mobil s.r.o..
Ako doklad o záruke (záručný list) vystavuje predávajúci ku každému zakúpenému tovaru nákupný doklad s identifikačným číslom tovaru IMEI (daňový doklad, faktúra alebo predajka – ďalej len záručný list) so zákonom uvedenými všetkými potrebnými údajmi pre uplatnenie záruky (názov tovaru, dĺžka záruky, cena, množstvo, sériové číslo...).
Práva kupujúceho z vadného plnenia nie sú dotknuté, ak vadu spôsobilo použitie veci, ktorú kupujúci odovzdal predávajúcemu. To neplatí, ak predávajúci preukáže, že na nevhodnosť odovzdanej veci kupujúceho včas upozornil a kupujúci napriek tomu na jej použití trval, alebo ak preukáže, že nevhodnosť odovzdanej veci ani pri vynaložení dostatočnej starostlivosti nemohol zistiť. (§ 2102 zákona č. 89/2012 Zb.)
Kupujúci nemá práva z vadného plnenia, ak ide o vadu, ktorú musel pri obvyklej pozornosti zistiť už pri uzavretí zmluvy. To neplatí, ak ho predávajúci výslovne uistil, že vec je bez vád, alebo ak vadu zámerne zatajil. (§ 2103 zákona č. 89/2012 Zb.)
Kupujúci by mal vec podľa možností skontrolovať čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na veci a overiť si jej vlastnosti a množstvo.
Výborný Mobil s.r.o zodpovedá Kupujúcemu, že vec pri prevzatí nemá vady. Predovšetkým Výborný Mobil s.r.o zodpovedá Kupujúcemu, že v čase, keď Kupujúci vec prevzal,
a) má vec vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak chýba dohoda, potom vlastnosti, ktoré Výborný Mobil s.r.o. opísal alebo ktoré Kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe ich reklamy,
b) je vec vhodná na účel, ktorý na jej použitie Výborný Mobil s.r.o. uvádza alebo na ktorý sa vec tohto druhu bežne používa,
c) je vec v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
d) vec vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
Ak je vadné plnenie podstatným porušením zmluvy, má Kupujúci právo:
a) na odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci, ak to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané, ale ak sa vada týka iba časti veci, môže Kupujúci požadovať len výmenu tejto časti; ak to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neúmerné, najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má Kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady;
b) na odstránenie vady opravou veci,
c) na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo
d) odstúpiť od zmluvy.
Podstatné je také porušenie povinnosti, o ktorom strana porušujúca zmluvu už pri uzatvorení zmluvy vedela alebo musela vedieť, že by druhá strana zmluvu neuzavrela, ak by toto porušenie predvídala; v ostatných prípadoch sa má za to, že porušenie nie je podstatné. (§2002 zákona č. 89/2012 Zb.)
Kupujúci oznámi spoločnosti Výborný Mobil s.r.o., aké právo si zvolil, pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôže Kupujúci zmeniť bez súhlasu spoločnosti Výborný Mobil s.r.o.; to neplatí, ak Kupujúci požiadal o opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. Ak spoločnosť Výborný Mobil s.r.o. neodstráni vady v primeranej lehote alebo oznámi Kupujúcemu, že vady neodstráni, môže Kupujúci požadovať namiesto odstránenia vady primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť. Ak si Kupujúci nezvolí svoje právo včas, má práva ako pri nepodstatnom porušení zmluvy – viď nižšie.
Kupujúci – spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu Výborný Mobil s.r.o. nemôže dodať novú vec bez vád, vymeniť jej súčasť alebo vec opraviť, ako aj v prípade, že Výborný Mobil s.r.o. nezjedná nápravu v primeranom čase alebo by zjednanie nápravy spôsobovalo spotrebiteľovi značné ťažkosti.
Ak je vadné plnenie nepodstatným porušením zmluvy, má Kupujúci právo na odstránenie vady alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
Pokiaľ Kupujúci neuplatní právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, môže Výborný Mobil s.r.o. dodať to, čo chýba, alebo odstrániť právnu vadu. Ostatné vady môže Výborný Mobil s.r.o. odstrániť podľa vlastného uváženia opravou veci alebo dodaním novej veci.
Ak spoločnosť Výborný Mobil s.r.o. neodstráni vadu veci včas alebo odmietne vadu odstrániť, môže Kupujúci požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo môže od zmluvy odstúpiť. Vykonanú voľbu nemôže Kupujúci zmeniť bez súhlasu Výborný Mobil s.r.o..
Právo na dodanie novej veci alebo výmenu súčasti má Kupujúci aj v prípade opraviteľnej vady, ak nemôže vec riadne používať z dôvodu opakovaného výskytu vady po oprave alebo väčšieho počtu vád. V takom prípade má Kupujúci aj právo odstúpiť od zmluvy.
Pri dodaní novej veci vráti Kupujúci spoločnosti Výborný Mobil s.r.o. na jej náklady pôvodne dodanú vec.
Ak Kupujúci neoznámil vadu bez zbytočného odkladu potom, čo ju mohol pri včasnej prehliadke a dostatočnej starostlivosti zistiť, súd mu právo z vadného plnenia neprizná. V prípade skrytej vady platí to isté, ak vada nebola oznámená bez zbytočného odkladu po tom, čo ju Kupujúci mohol pri dostatočnej starostlivosti zistiť, najneskôr však do dvoch rokov od odovzdania veci.
Kupujúci nemá právo na uplatnenie nároku na odstránenie vady, ak vadu po prechode nebezpečenstva škody na vec spôsobil vonkajší zásah.
Právo z vadného plnenia Kupujúcemu neprislúcha, ak Kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak Kupujúci vadu sám spôsobil.
Kupujúci – spotrebiteľ si môže uplatniť svoje práva z bezchybného plnenia (zodpovednosti za vady) na nový spotrebný tovar v lehote 24 mesiacov od prevzatia tovaru, prípadne počas dlhšej lehoty uvedenej na nákupnom doklade spoločnosti Výborný Mobil s.r.o.. Kupujúci – podnikateľ si môže uplatniť svoje práva z vadného plnenia v lehote 12 mesiacov od prevzatia tovaru. Pri použitom tovare je lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia skrátená na 12 mesiacov, takéto skrátenie lehoty uvedie predávajúci v potvrdení o povinnostiach z vadného plnenia alebo na predajnom doklade (napr. poznámkou „použité“ alebo „zánovné“ alebo „bazar“ alebo „otvorené“ alebo „repasované“ alebo „repas“ a pod.). Po uplynutí lehoty nie je možné právo z vady u predávajúceho uplatniť. Predávajúci môže túto zákonnú lehotu predĺžiť.
Ak je Kupujúcim spotrebiteľ (definované v Obchodných podmienkach), v rámci zákonnej lehoty zodpovednosti za vady sa reklamácia riadi zákonom č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník a zákonom č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, oba zákony v platnom znení s prihliadnutím na upresnenia v tomto reklamačnom poriadku. Pri predĺženej lehote sa reklamácia riadi výhradne týmto poriadkom.
* Výnimku môže tvoriť tovar predávaný so zľavou (tovar poškodený, použitý, nekompletný a pod.). Ak je Kupujúcim spotrebiteľ a ide o veci použité, predávajúci nezodpovedá za vady zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktoré mala vec pri prevzatí Kupujúcim, a práva zo zodpovednosti za vady zaniknú, ak neboli uplatnené do 24 mesiacov odo dňa prevzatia veci Kupujúcim. Predávajúci môže túto dobu po dohode s Kupujúcim skrátiť, nie však na menej ako 12 mesiacov. Túto dobu uvedie predávajúci v doklade o predaji veci. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu z dôvodu vady alebo nekompletnosti sa zodpovednosť za vady nevzťahuje na vady, pre ktoré bola nižšia cena dohodnutá.
** Pri vybraných produktoch je zodpovednosť za vady zo strany výrobcu pre kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi, obmedzená. Zákonné práva koncového zákazníka (spotrebiteľa) tým nie sú nijako dotknuté, zodpovednosť za vady pre neho platí podľa zákona.
I. Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom, je povinný – a kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, sa odporúča – aby ihneď pri dodaní skontroloval spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť pásky s logom firmy, poškodenie krabice) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v súlade s kúpnou zmluvou, napr. ak je neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku kupujúci od prepravcu prevezme, je potrebné poškodenie uviesť v preberacom protokole dopravcu.
II. Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné bezodkladne oznámiť e-mailom na adresu: info@vybornymobil.cz, spísať s dopravcom škodový protokol a tento bez zbytočného odkladu zaslať faxom, e-mailom alebo poštou predávajúcemu. Dodatočná reklamácia neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva vec reklamovať, dáva však predávajúcemu možnosť preukázať, že nejde o rozpor s kúpnou zmluvou.
III. Miestom uplatnenia reklamácie je Výborný Mobil s.r.o. – reklamačné oddelenie, Záběhlická 134/95, 106 00 Praha 10, prípadne – ak je kupujúcim spotrebiteľ – môže reklamáciu uplatniť aj v pobočkách predávajúceho (na urýchlenie vybavenia reklamácie sa však odporúča vyššie uvedená adresa). Pri tovare, na ktorý sa na území ČR vzťahuje autorizovaný servis, odporúčame v záujme rýchlejšieho vybavenia reklamácie, aby kupujúci uplatnil reklamáciu priamo v autorizovanom servisnom stredisku (viď zoznam servisov na www.vybornymobil.cz) alebo v mieste predávajúceho.
IV. Kupujúci oznámi predávajúcemu, aké právo si zvolil pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôže kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho; to neplatí, ak požiadal o opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. Ak predávajúci vady v primeranej lehote neodstráni alebo oznámi Kupujúcemu, že ich neodstráni, môže Kupujúci namiesto odstránenia vady požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť.
V. V prípade, že bol tovar zakúpený kupujúcim, ktorý je podnikateľom, musí kupujúci uplatniť reklamáciu výhradne a priamo v autorizovanom servise. V tomto prípade sa reklamácia riadi podmienkami autorizovaného servisu.
VI. Kupujúci môže vadný tovar na reklamáciu zaslať najlacnejšou prepravnou službou na adresu prevádzky. Reklamovaný tovar by mal byť dôkladne zabezpečený, aby počas prepravy nedošlo k jeho poškodeniu, zásielka by mala byť viditeľne označená „REKLAMÁCIA“ a obsahovať: reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva), odporúčame priložiť kópiu nákupného dokladu s viditeľným identifikačným číslom zakúpeného výrobku (IMEI), podrobný popis závady a dostatočné kontaktné údaje kupujúceho (spiatočná adresa, telefónne číslo). Bez vyššie uvedeného je znemožnená identifikácia pôvodu a závady tovaru. Tento postup sa odporúča aj kupujúcemu – spotrebiteľovi, pokiaľ nepreukáže a nedoloží uvedené skutočnosti inak.
Najlacnejšia prepravná služba je Česká pošta a Cenné písanie, ktorými možno odoslať všetky mobilné telefóny alebo tablety.
VII. Kupujúci preukáže svoj nárok na začatie procesu odstránenia vadného plnenia predložením nákupného dokladu (daňový doklad, faktúra, predajka). Pokiaľ bol tovar reklamovaný už v minulosti, doloží aj doklad o reklamácii. Na doklade o nadobudnutí (nákupný alebo reklamačný doklad) musí byť rovnaké sériové číslo ako na reklamovanom výrobku (pokiaľ výrobok sériové číslo má). Tento postup sa odporúča aj kupujúcemu – spotrebiteľovi, pokiaľ nepreukáže a nedoloží uvedené skutočnosti inak.
VIII. Predávajúci negarantuje úplnú kompatibilitu predaných súčastí s inými, pracovníkmi predávajúceho neschválenými súčasťami, ani so softvérovými aplikáciami, ktorých funkčnosť nebola kupujúcim výslovne požadovaná v písomnej objednávke.
IX. Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady vzniknuté použitím nesprávneho alebo vadného softvérového vybavenia, nesprávneho spotrebného materiálu, ani na prípadné škody tým spôsobené. Ďalej sa zodpovednosť za vady nevzťahuje na závady vzniknuté nesprávnou obsluhou, neodborným alebo neprimeraným zaobchádzaním, použitím a inštaláciou v rozpore s používateľským návodom, manuálom alebo príručkou, alebo poškodením účinkami prepätia v elektrickej sieti.
X. Predávajúci negarantuje plnú funkčnosť aplikačného softvéru vo verziách, ktoré nie sú vhodné (neboli vytvorené) pre objednaný operačný systém. Za prípadné problémy spôsobené obmedzenou funkčnosťou aplikácií, ktoré túto podmienku nespĺňajú, predávajúci nenesie žiadnu zodpovednosť.
XI. Porušením ochrannej pečate, informačnej nálepky alebo sériového čísla sa kupujúci vystavuje riziku zamietnutia reklamácie. Pečate a sériové čísla sú neoddeliteľnou súčasťou produktu a nijako neobmedzujú právo zákazníka tovar používať a manipulovať s ním v plnom rozsahu účelu, na ktorý je tovar určený.
XII. Ďalej sa zodpovednosť za vady nevzťahuje na poškodenia vzniknuté:
a. mechanickým poškodením tovaru (ohnutím, preliačením, otlakmi – typicky biele škvrny v podsvietení LCD displeja, prasknuté časti, obité časti, odtrhnuté komponenty, známky pádu, úderom, tlakom – napr. prisadnutie),
b. elektrickým prepätím (viditeľne spálené súčiastky alebo plošné spoje),
c. používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú určenému rozsahu teploty, prašnosti, vlhkosti, chemickým a mechanickým vplyvom prostredia stanoveným výrobcom alebo predávajúcim,
d. neodbornou inštaláciou, manipuláciou, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
e. ak bol tovar alebo jeho časť poškodený počítačovým vírusom,
f. ak sa závada prejavuje iba pri softvéri, pri ktorom zákazník nie je schopný doložiť legálny spôsob nadobudnutia, alebo použitím neautorizovaného softvéru a spotrebného materiálu,
g. ak sa závada prejavuje pri softvéri, ktorý nebol pôvodnou súčasťou tovaru, alebo bol pôvodný softvér po predaji kupujúcim zmenený,
h. tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami,
i. vykonaním neodborného zásahu alebo zmenou parametrov,
j. tovar, ktorý bol zákazníkom upravovaný (nátery, ohýbanie a pod.), ak vznikla vada v dôsledku tejto úpravy,
k. pri nesprávne vykonanej aktualizácii firmvéru,
l. tovar bol poškodený prírodnými živlami alebo vyššou mocou.
XIII. V prípade, že tovarom je softvér, vzťahuje sa zodpovednosť za vady výhradne na fyzickú čitateľnosť médií (médiá nesmú byť poškriabané a pod.). Okamihom odstránenia ochranných prostriedkov (fólia, pečať, otvorenie obálky a pod.) sa kupujúci stáva oprávneným používateľom softvérového produktu a akceptuje licenčné podmienky výrobcu softvéru.
XIV. Ak technik zistí, že príčinou problémov nie je reklamovaný výrobok (napr. počítač), ale nesprávna inštalácia softvéru (operačný systém, antivírus...), ak boli dáta poškodené nesprávnym správaním niektorej aplikácie (hra, vírus...) alebo ak boli dáta poškodené kupujúcim alebo treťou osobou, bude reklamácia zamietnutá.
XV. V prípade, že zákazník súhlasí s platenou opravou, bude táto účtovaná podľa aktuálne platného cenníka alebo podľa ceny ponúknutej predávajúcim.
XVI. Tovar predaný na reklamáciu bude testovaný iba na závadu uvedenú kupujúcim (v reklamačnom formulári alebo v priloženom liste s popisom závady). Na uvedenie závady odporúčame písomnú formu.
XVII. Pri odovzdaní počítačového systému alebo zariadenia na ukladanie dát na opravu odporúčame kupujúcemu vytvoriť si zodpovedajúcu zálohu potrebných dát a zabezpečiť ich pred možným zneužitím alebo poškodením. Predávajúci nezodpovedá za prípadnú stratu, poškodenie či zneužitie dát, ktoré sú uložené na zariadeniach na ukladanie dát v počítačovom systéme.
XVIII. Zariadenia na ukladanie dát sú zariadenia, ktorých poruchovosť je objektívnym javom s náhodným výskytom porúch. Predávajúci týmto upozorňuje kupujúceho na túto skutočnosť a odporúča systematicky zálohovať používateľské dáta na vhodné zariadenia (napr. ZIP, CD, diskety, USB Flash disky, SD karty, pamäte telefónov a tabletov, pevné disky, SSD disky a pod.). Zodpovednosť za vady týmto upozornením nie je obmedzená.
XIX. Predávajúci má právo odmietnuť prijatie tovaru na reklamáciu v prípadoch, keď je reklamovaný tovar alebo jeho súčasti znečistené alebo nespĺňajú základné predpoklady pre hygienicky bezpečné odovzdanie tovaru do reklamačného konania.
XX. Vykonanie Factory resetu alebo nové nahratie firmvéru (nového softvéru) nie je vadou zariadenia a nemôže byť za vadu zariadenia považované. Za chyby softvéru zodpovedá autor daného softvéru, pričom jeho zodpovednosť je popísaná v licenčnej zmluve každého softvéru. Licenčné zmluvy zvyčajne obsahujú ustanovenie, že softvér je poskytovaný „tak ako je“ a autor spravidla neručí za jeho bezchybnú funkciu. Bezplatný softvér, ktorý je predinštalovaný v predávaných zariadeniach, nie je predávaný a nezahŕňa servis ani podporu. Servis a podpora musia byť objednané a uhradené zvlášť.
XXI. LCD displej
Norma ISO 13406-2 – Keďže sa každý LCD displej skladá minimálne z miliónov subpixelov alebo tranzistorov, nie je z hľadiska výrobných technológií prakticky možné úplne zabrániť výskytu chybných pixelov. Do predaja môžu byť zaradené LCD s maximálne desiatimi chybnými pixelmi. Norma určuje nasledujúce triedy v súvislosti s chybnými pixelmi:
Sú rozdelené do štyroch tried, troch typov chybných pixelov a dvoch frekvenčných kritérií. Chybné pixely sa môžu vyskytnúť ako svietiace pixely, čierne pixely alebo strata subpixelov (alebo blikanie pixelov). Frekvenčné kritériá rozlišujú jednak počet bielych alebo čiernych pixelov vyskytujúcich sa v určitej oblasti (klustri) a jednak straty subpixelov alebo blikanie pixelov v klustri. Štyri triedy určujú maximálny povolený počet chýb pre každý typ chybných pixelov. LC displeje značiek ADI, SONY, EIZO a väčšina ďalších LCD na našom trhu sú zaradené do triedy II. To znamená, že ak je počet týchto chybných bodov menší ako desať (2xTyp1, 2xTyp2 a 5xTyp3 = 2 čierne body + 2 biele body + 5 farebných bodov = max. 9 chybných), zákazník nemá nárok na výmenu alebo reklamáciu LCD displeja. V prípade väčšieho počtu chybných pixelov kontaktujte autorizovaný servis vášho LCD, prípadne predajcu.
(1) Ak kupujúci uplatní právo zo zodpovednosti za vadu (vady), ktorá vznikla podľa článku 3 ods. VII–XIII a pôjde podľa týchto článkov o zjavnú vadu, alebo ak si je kupujúci vedomý vzniku vady podľa článku 3 ods. VII–XIII a napriek tomu nárokuje jej odstránenie v rámci záručnej doby odovzdaním tovaru predávajúcemu, vystavuje sa riziku zamietnutia reklamácie a neuznania nároku na opravu, výmenu tovaru, zľavu alebo odstúpenie od zmluvy.
(2) Náklady vynaložené na neoprávnené uplatnenie zodpovednosti za vady (reklamáciu vady) podľa 4(1) môže predávajúci od spotrebiteľa vymáhať, pretože takéto uplatnenie nemá oporu v zákone č. 89/2012 Zb. ani v zákone č. 634/1992 Zb., a to podľa nálezov Najvyššieho súdu ČR č. 33 Cdo 1711/2009 z 21.10.2010 a 33 Cdo 3256/2008 z 26.10.2010. V týchto prípadoch je predávajúci oprávnený účtovať spotrebiteľovi bežné náklady spojené s manipuláciou v súvislosti s neexistujúcou výrobnou vadou produktu, t.j. použitý materiál, ľudskú prácu a prípadné poštovné. Kupujúcemu – podnikateľovi bude za neoprávnenú alebo bezdôvodnú reklamáciu účtovaná paušálna suma 400 Kč bez DPH 21 %.
(3) V prípade zamietnutia reklamácie podľa 4(1) má predávajúci právo účtovať kupujúcemu náklady spojené s neoprávnenou reklamáciou. Medzi tieto náklady patrí diagnostický poplatok za testovanie produktu vo výške 300 Kč. Tovar si môže zákazník bezplatne vyzdvihnúť na kamennej predajni alebo mu môže byť zaslaný späť poštou. Za odoslanie neuznanej reklamácie sa účtuje poštovné a balné vo výške 95 Kč.
Reklamáciu je vždy nutné uplatniť v sídle predajcu, teda spoločnosti Výborný Mobil s.r.o., Záběhlická 134/95, Praha 10, 106 00 – osobne alebo zaslaním zásielky poštou (najlacnejším spôsobom, t. j. cenným listom – v žiadnom prípade neposielajte na dobierku). Reklamáciu (právo zo zodpovednosti za vady) môžete vopred konzultovať s našimi technikmi na tel. čísle 277 279 331 alebo na infolinke 277 279 330.
Ak je kupujúcim spotrebiteľ:
Zhoda s kúpnou zmluvou
Ak je kupujúcim spotrebiteľ, v prípade, že vec pri prevzatí nie je v súlade s kúpnou zmluvou (ďalej len „rozpor s kúpnou zmluvou“), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu uviedol vec do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky kupujúceho buď výmenou veci, alebo jej opravou. Ak takýto postup nie je možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť. Toto neplatí, ak kupujúci pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor sám spôsobil. Rozpor, ktorý sa prejaví do šiestich mesiacov od prevzatia veci, sa považuje za rozpor existujúci už pri prevzatí, pokiaľ to neodporuje povahe veci alebo sa nepreukáže opak.
Za súlad s kúpnou zmluvou sa najmä považuje, že predávaná vec má akosť a úžitkové vlastnosti zmluvou požadované, predávajúcim, výrobcom alebo jeho zástupcom popisované, alebo na základe ich reklamy očakávané, prípadne vlastnosti pre vec tohto druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkám právnych predpisov, je v primeranom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, na ktorý predávajúci vec uvádza alebo na ktorý sa vec obvykle používa.
Ak je kupujúcim spotrebiteľ, má v závislosti od povahy vady pri uplatnení zákonnej záruky tieto práva:
– ide o odstrániteľnú vadu: právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie vady, právo na výmenu vadného tovaru alebo vadnej súčasti, ak to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané. Ak to nie je možné, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo na odstúpenie od zmluvy,
– ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni riadnemu užívaniu tovaru: právo na výmenu vadného tovaru alebo odstúpenie od zmluvy. Rovnaké práva má spotrebiteľ aj v prípade, že ide síce o vadu odstrániteľnú, no kupujúci nemôže vec riadne užívať z dôvodu opätovného výskytu vady po oprave alebo pre väčší počet vád. Za opätovný výskyt vady sa považuje, ak sa rovnaká vada brániaca užívaniu objaví znova po tom, čo bola v záručnej dobe minimálne dvakrát odstránená. Väčší počet vád znamená, že vec má súčasne aspoň tri vady brániace jej riadnemu používaniu,
– ide o iné neodstrániteľné vady a spotrebiteľ nepožaduje výmenu veci: právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od zmluvy. V prípade poskytnutia zľavy nie je možné neskôr reklamovať vadu, kvôli ktorej bola zľava poskytnutá.
Ak je kupujúcim spotrebiteľ, o reklamácii rozhodne predávajúci ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu tovaru či služby, potrebná na odborné posúdenie vady. Reklamáciu vrátane odstránenia vady vybaví predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, ako keby išlo o neodstrániteľnú vadu. Táto lehota sa nevzťahuje na kupujúceho – podnikateľa, ktorého vzťah s predávajúcim sa riadi Obchodným zákonníkom. Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť nasledujúci deň po jej uplatnení (podľa § 605 zákona č. 89/2012 Zb.).
Predávajúci informuje Kupujúceho o vybavení reklamácie a o tom, dokedy si má daný tovar vyzdvihnúť. Ak Kupujúci nedostane informáciu o vybavení reklamácie, z akéhokoľvek dôvodu zo strany Predávajúceho alebo Kupujúceho, do 30 dní, je Kupujúci povinný si tovar vyzdvihnúť bezodkladne po uplynutí 30-dňovej lehoty, v ktorej mala byť reklamácia najneskôr vybavená.
Predávajúci vydá kupujúcemu – spotrebiteľovi písomné potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom a aký spôsob vybavenia je požadovaný; ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu nevyhnutných nákladov spojených s reklamáciou (najmä najlacnejšieho poštovného, ktoré uhradil pri odoslaní reklamovaného tovaru). V prípade odstúpenia od zmluvy z dôvodu vady veci má spotrebiteľ tiež právo na úhradu nákladov spojených s týmto odstúpením.
Kupujúci je povinný prevziať reklamovaný tovar do 30 dní odo dňa, kedy mala byť reklamácia najneskôr vybavená. Po uplynutí tejto doby je predávajúci oprávnený účtovať primerané skladné alebo tovar predať na účet kupujúceho. O tomto postupe musí predávajúci kupujúceho vopred informovať a poskytnúť mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru.
Ak si kupujúci nevyzdvihne tovar ani po uplynutí 8 mesiacov odo dňa vybavenia reklamácie, je predávajúci oprávnený tovar predať tretej osobe vhodným spôsobom za primeranú cenu v zmysle § 2428 Občianskeho zákonníka na účet kupujúceho. Výťažok z predaja odovzdá kupujúcemu bez zbytočného odkladu, pričom si môže odpočítať skladné a účelne vynaložené náklady spojené s predajom.
Ak je kupujúcim podnikateľ:
Ak ide o odstrániteľnú vadu, tovar bude opravený. Ak oprava nie je možná a povaha vady nebráni bežnému používaniu, môže sa predávajúci s kupujúcim dohodnúť na primeranej zľave z ceny tovaru. Po poskytnutí zľavy nie je možné túto vadu neskôr reklamovať.
Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni riadnemu používaniu tovaru ako bezchybného, predávajúci je oprávnený vymeniť vadný tovar za nový so zhodnými alebo podobnými úžitkovými vlastnosťami, alebo vystaviť dobropis.
Ak je kupujúcim spotrebiteľ alebo podnikateľ:
Po vybavení oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Pri neoprávnenej reklamácii sa záručná doba nepredlžuje. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou za nový tovar, zostáva kupujúcemu nárok na pôvodnú lehotu pre odstránenie vady. V prípade výmeny sa ďalšia reklamácia považuje za prvú reklamáciu. Doba trvania reklamácie sa počíta od nasledujúceho dňa po jej uplatnení do dňa vybavenia. O vybavení je zákazník informovaný e-mailom uvedeným pri nákupe.
Po vybavení reklamácie predávajúci informuje kupujúceho o ukončení reklamácie buď telefonicky, SMS správou alebo e-mailom. Ak bol tovar zaslaný prepravnou službou, bude po vybavení automaticky zaslaný späť na adresu kupujúceho.
Ak si kupujúci nevyzdvihne reklamovaný tovar do jedného mesiaca od uplynutia lehoty na vykonanie opravy, a ak bola vykonaná neskôr, do jedného mesiaca od oznámenia o jej vykonaní (zvyčajne do 60 dní od podania reklamácie), je predávajúci oprávnený účtovať skladné vo výške 5 Kč za každý začatý deň.
Pri prevzatí tovaru po vybavení reklamácie je kupujúci povinný predložiť doklad, na základe ktorého bola vec prijatá na reklamáciu, a musí preukázať svoju totožnosť občianskym preukazom alebo platným cestovným pasom.
Ak je reklamácia podaná osobne na kamennej predajni:
Tovar môže reklamovať len osoba uvedená na daňovom doklade ako kupujúci alebo jeho zástupca s podpísaným plnomocenstvom. Spolu s reklamovaným tovarom, ktorý musí byť ODBLOKOVANÝ, je potrebné predložiť doklad o kúpe, čitateľne vyplnený a podpísaný reklamačný protokol, puzdro, v ktorom bol výrobok používaný, originálny dátový kábel a nabíjací adaptér. Tovar bude prijatý na základe reklamačného protokolu, kde predajca zaznamená aktuálny vizuálny stav tovaru a podpíše kópiu pre zákazníka.
Tovar bude odovzdaný do nášho servisu, odkiaľ bude zákazníka kontaktovať servisný technik s informáciou o vybavení reklamácie na kontaktné údaje uvedené v reklamačnom formulári najneskôr do 30 dní od prijatia reklamácie. V deň oznámenia ukončenia reklamácie bude tovar pripravený na prevzatie na predajni.
Predávajúci informuje kupujúceho o vybavení reklamácie a o tom, dokedy si má daný tovar vyzdvihnúť. Ak informácia o vybavení reklamácie nebude kupujúcemu doručená z akéhokoľvek dôvodu na strane predávajúceho alebo kupujúceho do 30 dní, je kupujúci povinný vyzdvihnúť si tovar bezodkladne po uplynutí tejto lehoty. V prípade, že si reklamovaný tovar nevyzdvihne najneskôr do 30 dní od doručenia oznámenia o ukončení reklamácie, bude účtované skladné 5 Kč za každý začatý deň.
Ak je reklamácia doručená poštou:
Tovar môže reklamovať len osoba uvedená na daňovom doklade ako kupujúci. Spolu s reklamovaným tovarom, ktorý musí byť ODBLOKOVANÝ, je potrebné zaslať kópiu dokladu o kúpe, čitateľne vyplnený a podpísaný reklamačný protokol stiahnutý z našich stránok, puzdro, v ktorom bol výrobok používaný, originálny dátový kábel a nabíjací adaptér. Reklamovaný tovar bude prijatý na základe vyplneného reklamačného protokolu, v ktorom musia byť uvedené všetky kontaktné a doručovacie údaje.
V deň prijatia reklamácie budete informovaní e-mailom, následne bude tovar odovzdaný do servisu na preskúmanie a prípadnú opravu. Tovar bude predaný nášmu servisu, odkiaľ vás bude kontaktovať servisný technik najneskôr do 30 dní od prijatia reklamácie.
V deň ukončenia, najneskôr však nasledujúci pracovný deň, bude reklamovaný tovar odoslaný späť zákazníkovi prostredníctvom Slovenskej pošty ako cenný list.
Predávajúci informuje kupujúceho o vybavení reklamácie a o tom, dokedy si má tovar vyzdvihnúť. Ak informácia o vybavení reklamácie nebude kupujúcemu doručená z akéhokoľvek dôvodu do 30 dní, je kupujúci povinný vyzdvihnúť si tovar bezodkladne po tejto lehote. V prípade, že si reklamovaný tovar nevyzdvihne najneskôr do 30 dní od doručenia oznámenia o ukončení reklamácie, bude účtované skladné 5 Kč za každý začatý deň.
Ak je obsahom balenia alebo predmetom kúpy spotrebný materiál (cartridge, toner, tlačová hlava, projektorová lampa, batéria, nabíjací kábel, handsfree slúchadlá...), jeho životnosť je 6 mesiacov, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak. V prípade slúchadiel je jednotná životnosť 6 mesiacov. Výnimkou sú slúchadlá zakúpené ako samostatný produkt.
Právo kupujúceho reklamovať tovar v zákonnej záručnej lehote tým nie je dotknuté. Kupujúci však musí zohľadniť vyššie uvedené skutočnosti, pretože zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na opotrebovanie spôsobené bežným používaním veci a nemožno si ju zamieňať so životnosťou výrobku.
Na všetok spotrebný tovar poskytujeme právo na bezplatné odstránenie vady počas 24 mesiacov. Na vady vzniknuté v dôsledku opotrebovania sa záruka nevzťahuje. Obvyklá životnosť spotrebného materiálu je 6 mesiacov. To však neznamená, že po tejto dobe výrobok prestane fungovať. Pri týchto výrobkoch sa z ich povahy a technologického spracovania predpokladá už pri výrobe kratšia garantovaná doba používania než 24 mesiacov.
Životnosť výrobku určuje dobu, počas ktorej je garantovaná jeho bezchybná funkčnosť. Po tejto dobe môže dôjsť k takému opotrebovaniu, ktoré znemožní ďalšie používanie výrobku. To však nie je dôvodom na reklamáciu. V prípade vady, ktorá vznikla inak ako bežným opotrebovaním, sa na výrobok vzťahuje bežná záruka 24 mesiacov, aj po uplynutí uvedenej životnosti.
Z Občianskeho zákonníka vyplýva, že záruka sa vzťahuje iba na výrobné vady alebo na vady, ktoré preukázateľne vznikli pred skončením obvyklej životnosti výrobku, ktorá je pri bežnom používaní garantovaná.
Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie tovaru od dopravcu, ak je zjavne poškodený alebo ak je viditeľne poškodený prepravný obal takým spôsobom, že existuje dôvodné podozrenie na poškodenie tovaru vo vnútri (platí aj v prípade, ak je vidno, že bol kartón vystavený pôsobeniu počasia alebo vody). Preto prosím venujte zvýšenú pozornosť kontrole zásielky, konkrétne povrchu kartónu, ochrannej páske a akýmkoľvek, aj drobným poškodeniam či trhlinám. Najmä ak je kartón pretrhnutý alebo sú zdeformované rohy, ide o signál, že tovar môže byť poškodený. Kupujúci je povinný v prípade zjavného poškodenia zásielky spísať s doručovateľom zápis o škode, inak nemusí byť neskoršia reklamácia uznaná. Pracovník pošty alebo kuriér je povinný s kupujúcim spísať protokol o poškodení zásielky. Na jeho základe potom pošta alebo kuriérska služba vybaví reklamáciu v prípade poškodenia obsahu.
Reklamačný poriadok prepravných spoločností ČP: http://www.ceskaposta.cz/cz/nastroje/zasady-pro-dodavani/zasady-pro-dodavani-postovnich-zasilek-a-poukazanych-peneznich-castek-id999/.
Pri dodaní zásielky prostredníctvom ČP podajte reklamáciu osobne na ktorejkoľvek pobočke ČP ihneď po doručení. Zachovajte kompletné balenie vrátane výplní.
V prípade, že kupujúci po otvorení zásielky zistí fyzické poškodenie tovaru, ktoré mohlo vzniknúť počas prepravy, je potrebné túto skutočnosť bezodkladne oznámiť (kupujúci – podnikateľ najneskôr do 24 hodín, spotrebiteľovi sa odporúča to isté) spoločnosti Výborný Mobil s.r.o., ktorá kupujúceho informuje o ďalšom postupe.
Za spoločnosť Výborný Mobil s.r.o. schválil Ing. Otto Plechata
konateľ
Toto znenie reklamačného poriadku je platné od 21. 9. 2023